Čo robiť v prípade, ak... ...vám prestala fungovať niektorá z našich služieb?
Z času na čas sa stane, že niečo prestane fungovať a v takej chvíli je dobré vedieť ako zistiť, kde nastala chyba a ako by ju bolo možné odstrániť.
V tomto článku si ukážeme, kde a aké chyby sa objavujú najčastejšie a čo môžete urobiť, aby ste svoju elektronickú domácnosť dostali čo najrýchlejšie do prevádzky.
Aký problém so službou sa vyskytol u vás?
Vyberte jednu z kategórií, ktorej sa váš problém so službou týka.
Pripojenie do internetu
- Úplne nefunkčné pripojenie
- Vypadávanie pripojenia
- Pomalé pripojenie/vysoká odozva
- Nedostatočné pokrytie wifi
Televízia
- Úplná nefunkčnosť televízie
- Problém s obrazom/zvukom
- Vypadávanie TV
- Nefunkčný diaľkový ovládač
- Nefunkčnosť mobilnej / webovej flexiTV
Zariadenia / Hardvér
- Zariadenie vôbec nefunguje
- Problém s opätovným zapojením káblov
- Problém s pripojením vlastného routra
Telefonovanie / VoIP
- Nefunkčné volanie/prijímanie hovorov
- Nepočuť volaného / volajúceho
- Bezdrôtová rúčka sa nechce pripojiť k základni
Mailové služby
- Nefunkčnosť prihlásenia do emailu
- Nechce odoslať / prijať mail
- Vyžiadaný mail končí v spame
- Zmena hesla
Hosting / Domény
- Nefunkčnosť prihlásenia na FTP server
- Chyba pri kopírovaní súborov na FTP
- Nejde načítať moju web stránku
- Nejde objednať doménu
- Problém s predĺžením platnosti domény
Zákaznícka zóna
- Problém s registráciou účtu
- Nefunkčnosť prihlásenia do účtu
- Zmena hesla
- Problém s pripárovaním ďalšej zmluvy
- Nedostatočné oprávnenia
Čo sa stalo?
Vo väčšine prípadov však ide iba o niekoľko opakujúcich sa porúch, ktoré nie je až také zložité identifikovať a odstrániť.
-
výpadok internetu
-
výpadok wifi signálu
-
pomalý internet
-
výpadok elektrickej energie
Mnohí majú za sebou elektrikárske skúšky v podobe pár správnych úderov do zariadenia, ktoré sa po tejto oprave tvári ako opravené. Veci medzi nebom a zemou sú nevyspytateľné, ale ani mačka nemá v lepšom prípade viac ako 9 životov a vaše zariadenie jednému z vašich ozdravovacích úderov nakoniec podľahne. Ešte pred samotnou masážou zariadenia skúste prísť na chybu, možno vás to ani toľko nebude bolieť.
Nefunkčné pripojenie k internetu
Keď prestane fungovať internet od poskytovateľa, prestane fungovať na všetkých zariadeniach.
-
skontrolujte kontrolku WAN na vašom routri (označovaná aj symbolom "zemegule")
-
vypnite router a počkajte, pokiaľ všetky kontrolky zhasnú, následne ho znova zapnite
-
ak porucha pretrváva aj po reštarte routra, nahláste poruchu
Poruchy bývajú rôzne a každá z nich sa okrem prerušenia spojenia prejavuje špecifickým spôsobom. Pri výpadku internetu od poskytovateľa bliká kontrolka WAN zvyčajne červenou farbou. Príčin môže byť niekoľko, najlepšie čo v tejto chvíli môžete urobiť, je reštartovať váš router a počkať, či sa opätovne prihlási do siete. Ak porucha trvá aj naďalej po všetkom vašom vynaloženom úsilí, ešte pred senzáciou na sociálnych sieťach nám ju nahláste, aby sme o nej vedeli skôr ako vaši fanúšikovia na sociálnych sieťach.
Wi-Fi signál
Zistiť intenzitu signálu Wi-Fi nie je zložité a rovnako ani riešenie tohto problému.
-
zistite silu signálu routra a choďte bližšie
-
zistite, koľko zariadení je k routru pripojených
- zistite maximálnu rýchlosť vášho internetového pripojenia
-
reštartujte router
Mnohí si to ani neuvedomujú, ale v bežnej domácnosti je k routru pripojených v priemere 20-30 zariadení. Podľa vzdialenosti a intenzity Wi-Fi signálu klesá priamo úmerne aj rýchlosť pripojenia. Zvyšok je už iba jednoduchá matematika, kde rozdeliť 10 Mb/s internetové pripojenie medzi 30 zariadení je kúzelný výkon a bolo by dobré zvýšiť rýchlosť vášho internetového pripojenia.
Pomalý internet
Váš internet využívate na hranici jeho rýchlosti, potrebujete rýchlejší
-
zrátajte počet zariadení využívajúcich internet
-
zistite rýchlosť vášho internetového pripojenia
-
obmedzte pripojenie niektorých zariadení
-
zvýšte rýchlosť vášho internetového pripojenia
Čo pred 20 rokmi bolo iba Sci-Fi, je dnes už otravnou realitou. Na jedno 10 Mb/s pripojenie chcete prevádzkovať SMART domácnosť, ale výsledkom je iba vaša nervozita z pomalého internetu. Bohužiaľ, lepšie (pomalšie) to už nikdy nebude a ak internetové pripojenie nenavýšite teraz, okolnosti vás to donútia urobiť možno o pol roka.
Nebúchajte po zariadeniach
Ani v jednom z prípadov nebola potrebná hrubá sila, aby sme prišli na poruchu.
-
búchaním internet nepripojíte
-
búchaním internet nezrýchlite
-
búchaním Wi-Fi signál nezosilníte
-
búchaním rozbíjate svoje zariadenie
Hrubou silou poškodíte zariadenie a spôsobíte tak iba závažnejšiu poruchu, ktorej odstránenie môže trvať podľa okolností aj do druhého dňa. Uvedené prípady ako zistiť, kde vlastne nastala porucha, sú niekoľko minútové záležitosti a nevyžadujú odborné znalosti. A vo veľa prípadoch to na opravu stačí.