Flexi

Čo robiť v prípade, ak... ...vám prestala fungovať niektorá z našich služieb?

flexi

Z času na čas sa stane, že niečo prestane fungovať a v takej chvíli je dobré vedieť ako zistiť, kde nastala chyba a ako by ju bolo možné odstrániť.

V tomto článku si ukážeme, kde a aké chyby sa objavujú najčastejšie a čo môžete urobiť, aby ste svoju elektronickú domácnosť dostali čo najrýchlejšie do prevádzky.

Aký problém so službou sa vyskytol u vás?

Vyberte jednu z kategórií, ktorej sa váš problém so službou týka.

Pripojenie do internetu

  • Úplne nefunkčné pripojenie
  • Vypadávanie pripojenia
  • Pomalé pripojenie/vysoká odozva
  • Nedostatočné pokrytie wifi

Televízia

  • Úplná nefunkčnosť televízie
  • Problém s obrazom/zvukom
  • Vypadávanie TV
  • Nefunkčný diaľkový ovládač
  • Nefunkčnosť mobilnej / webovej flexiTV

Zariadenia / Hardvér

  • Zariadenie vôbec nefunguje
  • Problém s opätovným zapojením káblov
  • Problém s pripojením vlastného routra

Telefonovanie / VoIP

  • Nefunkčné volanie/prijímanie hovorov
  • Nepočuť volaného / volajúceho
  • Bezdrôtová rúčka sa nechce pripojiť k základni

Mailové služby

  • Nefunkčnosť prihlásenia do emailu
  • Nechce odoslať / prijať mail
  • Vyžiadaný mail končí v spame
  • Zmena hesla

Hosting / Domény

  • Nefunkčnosť prihlásenia na FTP server
  • Chyba pri kopírovaní súborov na FTP
  • Nejde načítať moju web stránku
  • Nejde objednať doménu
  • Problém s predĺžením platnosti domény

Zákaznícka zóna

  • Problém s registráciou účtu
  • Nefunkčnosť prihlásenia do účtu
  • Zmena hesla
  • Problém s pripárovaním ďalšej zmluvy
  • Nedostatočné oprávnenia

flexi

Čo sa stalo?

Vo väčšine prípadov však ide iba o niekoľko opakujúcich sa porúch, ktoré nie je až také zložité identifikovať a odstrániť.

  • výpadok internetu

  • výpadok wifi signálu

  • pomalý internet

  • výpadok elektrickej energie

Mnohí majú za sebou elektrikárske skúšky v podobe pár správnych úderov do zariadenia, ktoré sa po tejto oprave tvári ako opravené. Veci medzi nebom a zemou sú nevyspytateľné, ale ani mačka nemá v lepšom prípade viac ako 9 životov a vaše zariadenie jednému z vašich ozdravovacích úderov nakoniec podľahne. Ešte pred samotnou masážou zariadenia skúste prísť na chybu, možno vás to ani toľko nebude bolieť.

Vypadnutý internet

Nefunkčné pripojenie k internetu

Keď prestane fungovať internet od poskytovateľa, prestane fungovať na všetkých zariadeniach.

  • skontrolujte kontrolku WAN na vašom routri (označovaná aj symbolom "zemegule")

  • vypnite router a počkajte, pokiaľ všetky kontrolky zhasnú, následne ho znova zapnite

  • ak porucha pretrváva aj po reštarte routra, nahláste poruchu

Poruchy bývajú rôzne a každá z nich sa okrem prerušenia spojenia prejavuje špecifickým spôsobom. Pri výpadku internetu od poskytovateľa bliká kontrolka WAN zvyčajne červenou farbou. Príčin môže byť niekoľko, najlepšie čo v tejto chvíli môžete urobiť, je reštartovať váš router a počkať, či sa opätovne prihlási do siete. Ak porucha trvá aj naďalej po všetkom vašom vynaloženom úsilí, ešte pred senzáciou na sociálnych sieťach nám ju nahláste, aby sme o nej vedeli skôr ako vaši fanúšikovia na sociálnych sieťach.

Wi-Fi signál

Wi-Fi signál

Zistiť intenzitu signálu Wi-Fi nie je zložité a rovnako ani riešenie tohto problému.

  • zistite silu signálu routra a choďte bližšie

  • zistite, koľko zariadení je k routru pripojených

  • zistite maximálnu rýchlosť vášho internetového pripojenia
  • reštartujte router

Mnohí si to ani neuvedomujú, ale v bežnej domácnosti je k routru pripojených v priemere 20-30 zariadení. Podľa vzdialenosti a intenzity Wi-Fi signálu klesá priamo úmerne aj rýchlosť pripojenia. Zvyšok je už iba jednoduchá matematika, kde rozdeliť 10 Mb/s internetové pripojenie medzi 30 zariadení je kúzelný výkon a bolo by dobré zvýšiť rýchlosť vášho internetového pripojenia.

Flexi

Pomalý internet

Váš internet využívate na hranici jeho rýchlosti, potrebujete rýchlejší

  • zrátajte počet zariadení využívajúcich internet

  • zistite rýchlosť vášho internetového pripojenia

  • obmedzte pripojenie niektorých zariadení

  • zvýšte rýchlosť vášho internetového pripojenia

Čo pred 20 rokmi bolo iba Sci-Fi, je dnes už otravnou realitou. Na jedno 10 Mb/s pripojenie chcete prevádzkovať SMART domácnosť, ale výsledkom je iba vaša nervozita z pomalého internetu. Bohužiaľ, lepšie (pomalšie) to už nikdy nebude a ak internetové pripojenie nenavýšite teraz, okolnosti vás to donútia urobiť možno o pol roka. 

Nebúchajte po zariadeniach

Nebúchajte po zariadeniach

Ani v jednom z prípadov nebola potrebná hrubá sila, aby sme prišli na poruchu.

  • búchaním internet nepripojíte

  • búchaním internet nezrýchlite

  • búchaním Wi-Fi signál nezosilníte

  • búchaním rozbíjate svoje zariadenie

Hrubou silou poškodíte zariadenie a spôsobíte tak iba závažnejšiu poruchu, ktorej odstránenie môže trvať podľa okolností aj do druhého dňa. Uvedené prípady ako zistiť, kde vlastne nastala porucha, sú niekoľko minútové záležitosti a nevyžadujú odborné znalosti. A vo veľa prípadoch to na opravu stačí.